Ook tijdens de coronacrisis kunt u gebruik maken van onze Schiphol TaxiService®
Veel gestelde vragen
Waar rijden jullie allemaal vandaan en naartoe?
Wij zijn landelijk actief. U kunt van en naar elke plaats in Nederland gebracht worden.
Kan ik ook een taxi naar het buitenland boeken?
Jazeker, binnen de EU is dit geen probleem. Hiervoor mailt u de informatie naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. U kunt ook bellen naar 0172 – 255 555 . Buiten de EU bieden wij geen taxivervoer aan.
Rijden jullie ook ’s nachts/ in weekenden/ op feestdagen?
Jazeker, wij rijden 365 per jaar en 24 uur per dag.
Hebben jullie ook taxi busjes?
Jazeker, wij hebben taxibusjes voor 7 of voor 8 personen. Geef daarom bij uw boeking het juiste aantal personen aan.
Doen jullie ook groepsvervoer voor meer dan 8 pers.?
Ook voor groepsvervoer kunt u bij ons terecht. De afdeling touringcars behandeld uw aanvraag. U kunt deze mailen aan info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl.
Worden in mijn taxi ook onbekende passagiers vervoerd?
Nee, wij doen niet aan het delen van taxi’s met passagiers anders dan u zelf of uw eigen gezelschap.
Kan ik in mijn rolstoel vervoerd worden?
Indien uw rolstoel opvouwbaar is en u op een zitplaats in de taxi kunt zitten kunt is het geen probleem. Niet als u tijdens de rit in de rolstoel moet blijven zitten.
Mag in mijn huisdier meenemen?
Zolang uw huisdier bij u op schoot kan is het geen probleem. U dient dit vooraf kenbaar te maken bij de reservering. Draagt u zelf zorg voor het meenemen van een kennel of kleed om de taxi schoon te houden.
Kunnen jullie ons trouwvervoer verzorgen?
Ja, dat kan. Kies bij uw boeking voor de optie ”Luxe” aan. Wij zorgen voor een trouw waardige taxi met een nette chauffeur.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Hoe boek ik een rit
U boekt gemakkelijk uw rit via ons reserveringsformulier. Heeft u binnen 3 uur een taxi nodig? Bel ons dan op 0172 – 255 555 .
Hoe weet ik wat de rit gaat kosten?
Ons reserveringsformulier berekend automatisch de prijs op basis van de door u ingevoerde informatie.
Hoelang van te voren kan ik een rit boeken?
Via het reserveringsformulier kunt u tot een jaar vooruit boeken. Heeft u nu of binnen 3 uur een taxi nodig. Bel dan naar 0172 – 255 555.
Kan ik ook de terugreis boeken?
Geen probleem. U kunt voor deze optie kiezen tijdens het invullen van het reserveringsformulier.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Krijg ik een ritbevestiging?
Als u uw rit heeft geboekt via ons reserveringformulier, krijgt u automatisch een bevestiging per mail.
Ik heb geen mail met de ritbevestiging ontvangen, wat nu?
Controleer uw spam box, het kan zijn dat de mail daar is beland. Mail ons anders op info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl en wij kijken het voor u na.
Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?
U kunt tot 36 uur voorafgaand aan uw rit de boeking wijzigen door de mail met de ritbevestiging de beantwoorden. Tot 24 uur voorafgaand aan uw rit kunt u uw boeking kosteloos annuleren door dit ook door te geven in antwoord op de mail met uw ritbevestiging.
Ik ben te laat voor mijn taxirit. Wat moet ik doen?
Neem in geval van calamiteiten zo spoedig mogelijk contact op met ons middels 0172 – 255 555 . Wij kijken samen naar een oplossing.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Hoe betaal ik mijn rit?
U kunt de rit online tijdens het boeken betalen middels iDEAL. Betaald u liever Contant in de taxi? Geen probleem! u kunt dit aangeven.
Kan ik ook in de taxi betalen?
Jazeker. U kunt in de taxi Contant, (contactloos) Pin, Creditcard of met American Express betalen. Er kan een toeslag in rekening gebracht worden voor kaart betalingen.
Kan ik ook vooraf betalen?
Jazeker. Als u gebruik maakt van ons reserveringsformulier kunt u na afloop middels iDEAL betalen.
Kan ik de rit middels Factuur betalen?
Bedrijven kunnen achteraf per wekelijks of maandelijkse factuur betalen. Voor particulieren hebben wij deze optie niet. Bedrijven kunnen deze optie kiezen tijdens het boeken.
Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?
U krijg van ons het volledige ritbedrag terug, minus eventuele transactiekosten. U ontvangt dit bedrag binnen dertig dagen na uw annulering op de rekening waarvandaan u betaald hebt. Dit geldt bij annuleringen tot 24 uur voorafgaand aan de rit.
Kan ik een bewijs van betaling krijgen?
Jazeker! Bij betaling online ontvangt u automatisch een betaalbewijs per mail. Als u in de taxi betaald voorziet onze chauffeur u van een geprint betaalbewijs.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Hoelang van tevoren moet ik op de Luchthaven zijn?
Dit verschilt per vlucht en wordt vooral bepaald door je eindbestemming. Wij raden je aan om minstens twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn. In de drukkere vakantieperiodes kan dit op de grote luchthavens oplopen tot drie uur van tevoren. Controleer dit voor de zekerheid bij je luchtvaartmaatschappij.
Hoeveel bagage kan ik meenemen?
In een gewone taxi passen 2 stuks grote koffers en 2 stuks trolley’s. In een taxi busje passen tot 8 stuks grote koffers en 8 trolleys. Mocht u zoveel bagage meenemen dat het niet in de geboekte categorie past, behouden wij ons het recht voor om hier een extra vergoeding voor te vragen.
Mijn vlucht is vertraagd, wat nu?
Bij wijzigingen in uw vertrektijd of vluchtnummer dient u dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. Tot 6 uur vooraf doet u dit middels het beantwoorden van de bevestigingsmail die u heeft gehad. Binnen 6 uur dient u dit telefonisch te doen op 0172 – 255 555 .
Kan ik schade op jullie verhalen als ik mijn vlucht mis?
Natuurlijk is het vervelend als je te laat op de luchthaven bent aangekomen en daardoor je vliegtuig hebt gemist. Deze schade kan echter niet verhaald worden op ons. Wel kun je altijd even contact met ons opnemen om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Voor meer informatie hierover, kun je onze algemene voorwaarden bekijken.
Kunnen jullie mij ook ophalen vanaf de Luchthaven?
Jazeker. U kunt tijdens het boeken aangeven dat u retour wilt en dan zullen wij uw vluchtnummer datum en tijd vragen.
Wat als ik later land dan geplant?
Geen zorgen. Wij houden uw vlucht live in de gaten en zorgen dat er 45 minuten na daadwerkelijke landing een chauffeur klaar staat. Alleen handbagage? Dan zullen wij er sneller zijn.
Waar wordt ik opgehaald?
Op Schiphol halen wij u boven op bij de Vertrekhal nummer corresponderend aan het nummer van de aankomsthal waar u arriveert. Op Rotterdam Airport wordt u buiten rechts bij de Kiss & Ride opgehaald. U wordt altijd na landing gebeld door onze chauffeur om u toelichting te geven hoe u de chauffeur kunt herkennen. Dus ook in geval van een andere luchthaven.
Hoe herken ik de chauffeur?
De chauffeur zal ongeveer 30 minuten na landing telefonisch contact met u opnemen om u te informeren over de wagen en het kenteken waarmee de chauffeur u ophaalt.
Ik krijg gasten uit het buitenland. Kunnen jullie deze binnen ophalen?
Jazeker. Wij bieden een pickup service met een naambordje in de aankomsthal. Hiervoor wordt naast de parkeerkosten ook een toeslag van € 12,50 per kwartier gerekend dat de chauffeur in de aankomst hal wacht.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Ik heb een klacht waar kan ik deze melden?
Uw ervaring staat voor ons op nummer 1. Het kan altijd voorkomen dat u minder tevreden bent over de service. Wij vernemen dit graag van u door een mail te sturen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl.
Kan ik ergens klantbeoordelingen lezen?
Jazeker. Klanten die u voor zijn gegaan hebben de mogelijkheid gehad een beoordeling achter te laten op het onafhankelijke gedeelte. Klik hier om naar onze review pagina te gaan.
Hebben jullie kinderzitjes?
Nee. Taxi’s zijn in Nederland bij wet vrijgesteld van het gebruik van kinderzitjes. Wel bent u vrij zelf een zitje mee te nemen. U kunt deze alleen niet achterlaten bij onze chauffeur.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555 .
Rijden jullie nog wel door corona?
Tijdens de Coronacrisis blijven wij actief! Wij werken conform de richtlijnen van het rivm.
Hoeveel passagier mogen er in de taxi?
Per 1 juni mogen alle zitplaatsen in de taxi weer benut worden. In een personen wagen maximaal 4 passagiers. In een taxibusje maximaal 8 passagiers
Moet ik een mondkapje dragen tijdens de rit?
Ja. Per 1 juli moeten alle passagiers in de taxi een mondkapje dragen. Heeft u deze niet? Dan kan onze chauffeur deze verstrekken voor € 2,- pst.
Draagt de chauffeur ook een mondkapje?
Tijdens de rit als er passagiers in de taxi zitten, moet ook de chauffeur een mondkapje dragen.
Gelden er andere tarieven tijdens de Coronacrisis?
Nee. De tarieven zijn hetzelfde als voor de Coronacrisis.
Waar kan ik het hele protocol voor taxivervoer lezen?
U kunt het taxi protocol van de Koninklijk Nederlands Vervoer hier lezen.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Geen zorgen, wij beantwoorden graag uw vraag mailen naar info@alphenaandenrijnschipholtaxi.nl. Liever bellen? 0172 – 255 555.